Deklaracja Dostępności
Gmina Harasiuki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.harasiuki.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają treści alternatywnej.
- Materiały wideo nie posiadają audiodeskrypcji lub napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
- Linki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.
- Infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.
- Niektóre elementy sugerujące możliwość aktywacji nie są aktywne.
- Niektóre treści jak aktualności powodują automatyczne pobranie plików bez informowania o tym użytkownika strony.
Nadmierne koszty:
-
Brak informacji.
Treści nieobjęte przepisami:
-
Brak informacji.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Agnieszka Czernik , adres e-mail: biuro.rady@harasiuki.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 15 879 13 06 .
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Budynek Urzędu Gminy Harasiuki jest dwukondygnacyjny oraz wyposażony w dwa wejścia. Wejście główne od strony południowej bezpośrednio z parkingu jest wyposazone w podjazd dla wózków inwalidzkich. Znajduje się tutaj pochylnia zabezpieczona barierkami. Jesteśmy w trakcie montażu windy na piętro.
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze umożliwiają przemieszczanie się z pomocą wózka inwalidzkiego.
Dostosowanie schodów:
Schody usytuowane są przy wejściach do budynku oraz w środku budynku. Schody wyposażone są w barierki.
Dostosowanie wind:
Obecnie brak. Termin oddania windy do użytku - październik 2025
Dostępność pochylni:
Istnieje możliwość skorzystania z podjazdu do Urzędu.
Dostępność platform:
W budynku nie można skorzystać z platform.
Dostosowanie parkingów:
arking przed głównym wejściem do Urzędu ma wyznaczone jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsce jest oznakowane w sposób poziomy i pionowy.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tyflomap:
Brak informacji.
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu oraz online.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Pracownicy udzielają niezbędnych informacji.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma dostępu do pętli indukcyjnych.
